تبلیغات
نمین Namin - 10نشانه خاموش استرس

نمین Namin

نمین، شهر فرهنگ و ادب

 

10نشانه خاموش استرس

 

نوع مطلب :زندگی ،

نوشته شده توسط:میر کریم حسینی نژاد نمین


استرس در زندگی پرمشغله امروزی یک امر رایج است. اما اگر دائما استرس دارید و به دلیل فشارهای کاری و مشکلات زندگی آشفته هستید، ممکن است با علائم بدتری مواجه شوید. استرس در زندگی پرمشغله امروزی یک امر رایج است. اما اگر دائما استرس دارید و به دلیل فشارهای کاری و مشکلات زندگی آشفته هستید،…

استرس در زندگی پرمشغله امروزی یک امر رایج است. اما اگر دائما استرس دارید و به دلیل فشارهای کاری و مشکلات زندگی آشفته هستید، ممکن است با علائم بدتری مواجه شوید.


استرس در زندگی پرمشغله امروزی یک امر رایج است. اما اگر دائما استرس دارید و به دلیل فشارهای کاری و مشکلات زندگی آشفته هستید، ممکن است با علائم بدتری مواجه شوید. اگر هر یک از علائم زیر را در خود می‌بینید، باید به فکر درمان باشید. ممکن است مجبور باشید تلفن همراه‌تان را خاموش کنید یا برای یک پیاده‌روی سبک از خانه بیرون بزنید.
۱. سردردهای آخر هفته
به گفته دکتر تادشودت، استاد دانشگاه واشنگتن، سردردهای میگرنی ضربان‌دار که در اواخر هفته به سراغ افراد می‌آید نشان‌دهنده ابتلای فرد به استرس است. او توصیه می‌کند در طول هفته خوب بخورید و خوب بخوابید تا سردرد نگیرید و استرس به سراغ‌تان نیاید.
۲. قاعدگی دردناک
محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که استرس یکی از مهم‌ترین عوامل بروز قاعدگی‌های دردناک در خانم‌هاست. آنها معتقدند اگر خانمی بیش از ۲ بار در روز دچار دردهای شدید و گرفتگی‌های عضلانی شود، به احتمال زیاد استرس دارد. آنها به هم خوردن تعادل هورمون‌ها را عامل بروز قاعدگی دردناک می‌دانند. ورزش منظم با آرام کردن سیستم عصبی به کاهش علائم قاعدگی کمک می‌کند.
۳. درد دهان
به گفته دکتر میتو مسینا، دندانپزشک انجمن دندانپزشکی آمریکا، دردناک بودن فک و لثه‌ها ممکن است در اثر به هم ساییدن پرفشار دندان‌ها که معمولا در طول خواب به وجود می‌آید، باشد. در چنین مواقعی استفاده از گارد دهان حین خواب توصیه می‌شود. ۷۰٪ ازافرادی که با مشکل به هم ساییدن دندان‌ها روبه‌رو هستند، با استفاده از یک گارد مناسب بر مشکل خود غلبه می‌کنند.
۴. خواب آشفته
دکتر رزالیند کارت رایت، استاد روان‌شناسی مرکز پزشکی دانشگاه راش، معتقد است که خواب‌ شبانه به مرور مثبت‌تر می‌شوند؛ در نتیجه با روحیه بهتری از شب قبل از خواب بیدار می‌شوید. اما استرس باعث می‌شود که خواب‌های آشفته ببینید و هر چند ساعت یک بار از خواب بپرید و لذت یک خواب آرام را تجربه نکنید. عادات خوب به رفع این مشکل کمک می‌کنند. سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و از مصرف کافئین در ساعات نزدیک به خواب بپرهیزید.
۵. خون‌ریزی لثه‌ها
براساس آخرین مطالعات برزیلی‌ها، افرادی که استری دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های پریودنتال هستند. سطوح بالای هورمون استرس یعنی کورتیزول، می‌تواند سیستم ایمنی شما را مختل کند و راه ورود باکتری‌ها را برای حمله به لثه هموار سازد. اگر شب‌ها تا دیر وقت کار می‌کنید و آخر شب غذا می‌خورید، یک مسواک همراه خود داشته باشید. ورزش کنید و بیشتر بخوابید تا کمتر استرس داشته باشید.
۶. جوش و آکنه
استرس شدید باعث به وجود آمدن جوش‌های التهابی روی پوست می‌شود. شما می‌توانید از لوسیون‌های حاوی سالیسیلیک اسید برای پاکسازی پوست‌تان استفاده کنید. بنزوئیل پراکسید نیز یک مرطوب‌کننده عالی است که پوست شما را از خشکی بیش از حد می‌رهاند. اگر پوست شما در عرض چند هفته به درمان پاسخ نداد، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
۷. میل به شیرینی‌جات
میل شدید به خوردن شکلات را فقط به هورمون‌های زنانه نسبت ندهید؛ استرس هم در این امر دخیل است. پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا معتقدند که علاقه بیش از حد به شکلات و شیرینی‌جات نشان‌دهنده ازدیاد هورمون‌های استرس در بدن است.
۸. خارش پوست
براساس جدیدترین مطالعاتی که ژاپنی‌ها روی بیش از ۲۰۰۰ نفر از افرادی که دچار خارش مزمن پوست بودند، انجام دادند مشخص شد که احتمال بروز یا وجود استرس در افرادی که خارش پوست دارند، ۲ برابر بیشتر از سایر افراد است. به گفته محققان، خارش پوست علاوه بر اینکه می‌تواند هشداری برای وجود استرس باشد، ممکن است علامتی برای ابتلا به اگزما، پسوریازیس یا التهاب‌های پوستی هم به شمار بیاید. استرس با تحریک رشته‌های عصبی باعث احساس خارش می‌شود.
۹. آلرژی بیش از حد
پژوهشگران دانشگاه اوهایو در سال ۲۰۰۸ اعلام کردند که هورمون‌های استرس می‌توانند بهترین محرک برای تولید IgEدر بدن باشند. IgE یک پروتئین خونی و یکی از عوامل ایجاد عکس‌العمل‌های آلرژیک در افراد است.
۱۰. شکم‌درد
اضطراب و استرس می‌توانند به درد معده، سردرد، کمردرد و بی‌خوابی منجر شوند. بر اساس مطالعه‌ای که روی ۱۹۵۳ زن و مرد انجام شد مشخص شد کسانی که استرس دارند، ۳ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به شکم‌درد و دردهای مشابه قرار دارند. البته علت دقیق این مسئله هنوز مشخص نیست. وقتی مغز به استرس واکنش نشان می‌دهد، ممکن است روده نیز همان سیگنال را دریافت کند. مدیریت استرس به کمک یک روانشناس بالینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مدیتیشن و ورزش منظم هم به کاهش دردهای ناشی از استرس کمک می‌کنند. با این حال، اگر دائما درد دارید، به پزشک مراجعه کنید تا احتمال آلرژی غذایی، عدم تحمل لاکتوز، سندرم روده تحریک‌پذیر و یا زخم معده را در شما بررسی کند.
منبع: prevention



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر